Znalezienie odnowionego celu w ustawie o tajemnicy bankowej

Category: Można Znaleźć
17 lutego 2021

50 lat BSA – część 1

7 listopada 2018 r. Autor: Jim Richards

Od powstania 26 października 1970 roku jako Foreign Bank Secrecy Act z 1970 roku, poprzez zmiany w 1986 (kryminalizacja prania pieniędzy i strukturyzowania), 1990 (utworzenie FinCEN), 1992 (wprowadzenie Suspicious Activity Reports) i 2001 (największe make over with the USA PATRIOT Act), Bank Secrecy Act (BSA) ewoluował i powoli dostosowywał się do szybko zmieniającego się świata. W tej trzyczęściowej serii – 50 lat BSA – Jim Richards analizuje cel, historię, współczesne wyzwania i przyszły kierunek BSA.

Analizując ustawę o tajemnicy bankowej, chyba najlepiej zacząć od pytania: jaki jest cel BSA? To pozornie proste pytanie, ale takie, które nie daje prostej odpowiedzi, którą można znaleźć w jednym miejscu. W rzeczywistości, nawet po rozejrzeniu się w wielu miejscach, wciąż może nie powstać z prawdziwie ostateczną odpowiedzią. Sama ustawa o tajemnicy bankowej ma deklarację celu:

„Celem tego podrozdziału jest wymaganie pewnych raportów lub zapisów, jeśli mają one wysoki stopień przydatności w dochodzeniach lub postępowaniach karnych, podatkowych lub regulacyjnych, lub w prowadzeniu działań wywiadowczych lub kontrwywiadowczych, w tym analiz, w celu ochrony przed międzynarodowymi terroryzm. (BSA, 31 USC § 5311)

Rola FinCEN w BSA

Chociaż BSA ma deklarację celu, przepisy BSA nie. Raczej istnieją pewne wymagania określone w tych przepisach (31 CFR część X). Regulacje w 31 CFR §1010.810 stanowią, że „ogólne uprawnienia do egzekwowania i przestrzegania przepisów, w tym koordynacja i kierowanie procedurami i działaniami wszystkich innych agencji wykonujących uprawnienia delegowane na mocy tego rozdziału, są delegowane do Dyrektora Sieci Przestępstw Finansowych (FinCEN).

Pierwotna misja FinCEN (1990) polegała na:

ustanowienie ogólnokrajowej sieci wywiadowczych i analitycznych z wielu źródeł w celu wspierania wykrywania, ścigania i ścigania krajowych i międzynarodowych przypadków prania pieniędzy i innych przestępstw finansowych.

W 1994 r. Misja FinCEN została rozszerzona o obowiązki regulacyjne, tak że obecnie posiada ogólne uprawnienia nad BSA oraz uprawnienia do badania instytucji pod kątem zgodności, które deleguje do dziesięciu funkcjonalnych organów regulacyjnych.

Obecna misja jest jasna:

Misją sieci Financial Crimes Enforcement Network jest ochrona systemu finansowego przed nielegalnym wykorzystaniem i zwalczanie prania pieniędzy oraz promowanie bezpieczeństwa narodowego poprzez gromadzenie, analizę i rozpowszechnianie danych wywiadowczych oraz strategiczne wykorzystanie władz finansowych.

Jest to korzystne dla instytucji finansowych, które chcą zapewnić FinCEN informacje finansowe. Jednak instytucje te nie są badane przez FinCEN – odpowiedzialność ta jest delegowana na agencje regulacyjne (OCC, FDIC, NCUA, FRB itp.). Te agencje regulacyjne wykonują dobrą robotę w zakresie regulowania i nadzorowania instytucji finansowych, biorąc pod uwagę posiadane przez nie mandaty, czyli mandaty dotyczące „bezpieczeństwa i solidności. Agencje te koncentrują się na programowych aspektach BSA / AML: ocenie ryzyka, programach identyfikacji klientów, systemach monitorowania i raportowania, odpowiedniej dokumentacji, niezależnych programach testowych itp.

Tylko tam, gdzie „efektywna inteligencja nie jest częścią „bezpieczeństwa i solidności, widzimy utratę celu i odchylenie od skuteczności wysiłków sektora prywatnego w zakresie BSA / AML.

W latach dziewięćdziesiątych obserwowaliśmy coraz większy nacisk na nakrętki i śruby (bezpieczeństwo i solidność) programów. W miarę upływu czasu skutkowało to coraz większą rozbieżnością między zadaniami i priorytetami regulatorów a deklarowanym celem ustawy.

W książce: FFIEC BSA / AML Exam Manual

Wytyczne regulacyjne zostały po raz pierwszy nakreślone w Podręczniku egzaminacyjnym BSA / AML Federalnej Rady Instytucji Finansowych (FFIEC) z czerwca 2005 r. (Zmieniony w 2006, 2007, 2010 i 2014). Należy pamiętać, że FinCEN nie jest członkiem FFIEC: pięciu z dziesięciu organów regulacyjnych, które przekazały obowiązki w zakresie zgodności z BSA, jest członkami. Już na siódmej stronie znajdujemy następujące stwierdzenie:

BSA ma na celu ochronę amerykańskiego systemu finansowego i instytucji finansowych, które tworzą ten system, przed nadużyciami przestępstw finansowych, w tym praniem pieniędzy, finansowaniem terroryzmu i innymi nielegalnymi transakcjami finansowymi… solidny program zgodności BSA / AML ma kluczowe znaczenie dla odstraszania oraz zapobieganie tego typu działaniom w bankach i innych instytucjach finansowych lub za ich pośrednictwem.

W oświadczeniu tym stwierdza się, jak ważne jest utrzymanie solidnego programu bez odniesienia do wagi celu, jakim jest to rozsądny program, jakim jest zapewnienie funkcjonalnej informacji wywiadowczej organom ścigania.

Podkreślanie znaczenia inteligencji umożliwiającej działanie

Tam, gdzie organy regulacyjne uważają, że „rzetelny program zgodności z BSA / AML ma kluczowe znaczenie dla powstrzymywania i zapobiegania tego typu działaniom w bankach i innych instytucjach finansowych lub za ich pośrednictwem, ja i wielu innych uważam, że zapewnienie organom ścigania terminowych i wykonalnych danych wywiadowczych ma kluczowe znaczenie do skutecznego zapobiegania tego typu działaniom mającym miejsce w bankach i innych instytucjach finansowych lub za ich pośrednictwem. Oczywiście solidny program zgodności z BSA / AML zapewnia niezbędną podstawę do zapewnienia takiej informacji.

Być może pierwszym krokiem do zreformowania systemu BSA / AML w Stanach Zjednoczonych jest zmiana języka podręcznika egzaminacyjnego FFIEC BSA / AML, aktualizacja „solidnego programu zgodności z BSA / AML ma kluczowe znaczenie w powstrzymywaniu i zapobieganiu tego typu działaniom na lub poprzez i inne instytucje finansowe , aby„ dostarczać organom ścigania terminowych i wykonalnych działań wywiadowczych ma kluczowe znaczenie dla odstraszania i zapobiegania tego typu działalności w bankach i innych instytucjach finansowych lub za ich pośrednictwem, a solidny program zgodności z BSA / AML stanowi podstawę dla zdolność do dostarczenia tej informacji .

Może to być subtelna zmiana – ale jest to ważna zmiana, która wzmacnia i koncentruje sam cel BSA.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy