Wyjaśnienie procesu pożyczki mieszkaniowej Część 6: Przeniesienie usługi pożyczki

Category: Swój Kredyt
17 lutego 2021

31.01.2018 Kristin Demshki

Ukończyłeś wszystkie etapy procesu hipotecznego: od złożenia wniosku przez ubezpieczenie po zamknięcie, zabezpieczyłeś swój kredyt mieszkaniowy i dokonałeś zakupu, na który czekałeś. Jednak pożyczkobiorcy często nie zdają sobie sprawy, że zamknięcie kredytu hipotecznego to nie koniec procesu kredytowania domu. Pożyczki są zwykle przekazywane innym firmom w celu obsługi – czasami nawet przed dokonaniem pierwszej płatności!

W tym poście, ostatnim segmencie naszej serii Wyjaśnianie procesu pożyczki mieszkaniowej, zajmiemy się transferem obsługi pożyczki.

Przeniesienie obsługi kredytu nie jest powodem do paniki. W rzeczywistości w branży hipotecznej dość często zdarza się, że obsługa kredytu jest przenoszona z pierwotnego pożyczkodawcy do innej firmy. Chociaż może to nie być powodem do niepokoju, ważne jest, abyś zrozumiał swoje prawa jako pożyczkobiorcy i czego się spodziewać w trakcie (i po) przeniesieniu.

Definicja: Przeniesienie obsługi kredytu

Kiedy Twój pożyczkodawca przenosi obsługę, przekazuje zarządzanie Twoją pożyczką nowej firmie hipotecznej lub usługowej. Dla pożyczkobiorcy wszystko to oznacza, że ​​nowa instytucja będzie pobierać Twoje płatności, obsługiwać Twoje rachunki powiernicze, zajmować się wszelkimi sprawami ubezpieczeniowymi lub podatkowymi i odpowiadać na Twoje pytania.

Ta transakcja nie wpłynie w żaden sposób na Twoją pierwotną umowę kredytu hipotecznego. Twoja kwota pożyczki, oprocentowanie, umowny obowiązek spłaty i harmonogram spłat pozostaną bez zmian. Jedyną zmianą w wyniku tego przelewu będzie przesyłanie miesięcznej spłaty kredytu hipotecznego.

Przeniesienie to może mieć miejsce w dowolnym momencie okresu trwania Twojej pożyczki. W niektórych przypadkach obsługę pożyczki można przenieść zaraz po zamknięciu – nawet przed dokonaniem płatności. Zgodnie z ustawą o procedurach rozliczania nieruchomości (RESPA) pożyczkodawcy są zwykle zobowiązani do ujawnienia pewnych informacji podczas procesu kredytowego. Obejmuje to oświadczenie o ujawnieniu obsługi kredytu hipotecznego, które wyjaśnia, czy pożyczkodawca zamierza obsługiwać pożyczkę, czy przenieść obsługę do innej firmy.

Zawiadomienie o przeniesieniu obsługi kredytu

Kiedy obsługa Twojego kredytu jest przenoszona, powinieneś otrzymać pocztą dwa powiadomienia:

  • List od Twojego obecnego pracownika obsługującego, który powinien zostać dostarczony co najmniej 15 dni przed datą przeniesienia, potocznie zwany „listem pożegnalnym.
  • List od nowego pracownika obsługi, który powinien zostać dostarczony w ciągu 15 dni od daty wejścia w życie przelewu, powszechnie nazywany listem „hello.Oba dokumenty będą zawierać informacje dotyczące zbliżającego się przeniesienia, w tym nazwę, lokalizację i numer telefonu nowej firmy hipotecznej. List powitalny od Twojej nowej firmy obsługującej pożyczki będzie również zawierał informacje o tym, gdzie i kiedy należy rozpocząć wysyłanie miesięcznych płatności. Każdy list będzie zawierał również oświadczenie wyjaśniające Twoje prawa i co zrobić, jeśli masz jakiekolwiek pytania lub skargi dotyczące obsługi Twojego kredytu.

    Unikaj oszustw związanych z obsługą kredytów

    W bardzo rzadkich przypadkach pożyczkobiorcy mogą otrzymać jedną pismo wskazujące na przeniesienie obsługi kredytu. Jeśli otrzymasz tylko jedną literę, powinna ona reprezentować obie strony równania obsługi; powinno zawierać pożegnanie od twojego obecnego serwisanta i powitanie od twojego nowego serwisanta.

    Uważaj jednak, jeśli otrzymasz tylko list powitalny. Może to być oszustwo związane z kredytem hipotecznym, zaprojektowane przez złodzieja, który udaje nowego pracownika obsługującego pożyczki, aby pobierać miesięczne płatności.

    Aby uniknąć oszustw, zawsze dokładnie sprawdź u swojego obecnego usługodawcy. Po otrzymaniu zawiadomienia o przelewie pocztą, przed wysłaniem miesięcznych płatności do nowej firmy zadzwoń do swojego obecnego pracownika obsługi, aby potwierdzić, że obsługa pożyczki jest rzeczywiście przenoszona.

    Okres karencji i ochrona pożyczkobiorców

    Przełączanie się między podmiotami obsługującymi pożyczki powinno być stosunkowo płynne. Ale w przypadku jakichkolwiek nieporozumień RESPA przyznaje właścicielom domów 60-dniowy okres karencji na 60 dni od daty przeniesienia obsługi pożyczki, nowy serwisant nie może naliczyć opłaty za opóźnienie ani potraktować płatności jako spóźnioną, jeśli wysłałeś ją do poprzedniego serwisu w terminie lub w ramach obowiązującego okresu karencji. Chroni to posiadaczy kredytów hipotecznych, którzy mogą przypadkowo wysłać spłaty kredytu hipotecznego do swoich starych pracowników. Służy również jako poduszka dla pożyczkobiorców, którzy muszą przekierować automatyczne płatności elektroniczne na adres nowego usługodawcy.

    Lista kontrolna: przeniesienie obsługi pożyczki

    Większość pożyczkobiorców przynajmniej raz przejdzie obsługę kredytu w trakcie posiadania domu. Aby pomóc Ci lepiej poruszać się po transferze, postępuj zgodnie z poniższą listą kontrolną:

    Uważaj na dwa powiadomienia w poczcieUpewnij się, że otrzymałeś zarówno list pożegnalny (od starego serwisu), jak i list powitalny (od nowego serwisanta). Jeśli nie otrzymasz obu powiadomień, zadzwoń do starego serwisu, aby zweryfikować transfer.

    Przekieruj spłaty kredytu hipotecznegoJeśli spłacasz kredyt hipoteczny za pomocą automatycznych płatności elektronicznych, pamiętaj o przekierowaniu płatności do nowej firmy. Jeśli wysyłasz czeki co miesiąc, upewnij się, że kolejny czek wysyłasz do nowego pracownika serwisu na adres podany w liście powitalnym.

    Przejrzyj polisę ubezpieczeniową właścicieli domówTwoja firma obsługująca pożyczki prawdopodobnie powiadomi ubezpieczyciela Twojego domu, że Twoja pożyczka została przekazana nowemu serwisantowi. Zapoznaj się z następnym powiadomieniem o odnowieniu polisy, aby sprawdzić, czy zmiana została wprowadzona. Jeśli polisa nie została zaktualizowana, skontaktuj się z firmą ubezpieczeniową, aby zaktualizowała informacje dotyczące obsługi pożyczki.

    Sprawdź dokładnie, czy mają prawidłowe informacjeDokładnie sprawdź, czy informacje o koncie hipotecznym wymienione w obu powiadomieniach są prawidłowe. Ważne jest, aby usuwać wszelkie błędy wcześniej niż później, ponieważ mogą one wpłynąć na przyszłe spłaty kredytu hipotecznego.

    Idąc naprzód z nowym pożyczkodawcą

    Po zakończeniu przelewu nie powinieneś zauważyć żadnych zmian w swoim kredycie hipotecznym – poza miejscem, w którym wysyłasz miesięczne płatności. Jak wspomniano powyżej, przenoszenie obsługi pożyczki jest dość powszechne, więc możliwe jest, że w przyszłości obsługa pożyczki zostanie ponownie przeniesiona.

    Jeśli masz pytania podczas procesu transferu, nie wahaj się zapytać nowego pracownika serwisu. Twój serwisant pożyczkowy jest po to, aby Ci pomóc i chce, aby Twoje życie jako posiadacza kredytu hipotecznego było tak proste, jak to tylko możliwe.

    Jeśli Twój kredyt hipoteczny został przeniesiony na PennyMac, skontaktuj się z przedstawicielem obsługi klienta PennyMac już dziś. Nasz wysoko wykwalifikowany personel odpowie na wszelkie pytania dotyczące obsługi pożyczki lub jakiejkolwiek innej części procesu kredytowego.

    Zapoznaj się z procesem pożyczki mieszkaniowej bardziej szczegółowo

    Aby dowiedzieć się więcej o innych typowych krokach w uzyskaniu kredytu hipotecznego, zapoznaj się z poprzednimi sekcjami naszej serii Objaśnianie procesu kredytu hipotecznego :

    Otrzymuj pomocne artykuły bezpośrednio w swojej skrzynce odbiorczej!

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy