WADY I WADY PRZEDŁUŻANIA KREDYTU

Category: Jest Dla Ciebie
17 lutego 2021

Pozornie udzielanie kredytów klientom wydaje się oczywiste, ponieważ może to być świetny sposób na przyciągnięcie klientów i budowanie z nimi dochodowych, długoterminowych relacji. Ale to nie wszystko. Oferowanie kredytu klientowi, zwłaszcza nowemu klientowi, nie jest czymś, na co można wskoczyć w pośpiechu, aby sfinalizować transakcję. Dlatego:

  • DSO zmienia się wraz z przychodami i innymi krótkoterminowymi zmianami.
  • Ze względu na tendencję do wahań analiza OSD na okres krótszy niż rok może wprowadzać w błąd.DSO bierze pod uwagę tylko sprzedaż kredytową, a nie gotówkową.Zawsze patrz na swojego DSO w kontekście z warunkami Twojej firmy.Jak pokazują powyższe statystyki, istnieje pewne ryzyko, że nie otrzymasz zapłaty w terminie, jeśli przedłużysz kredyt. Może to powodować problemy z przepływem gotówki i utrudniać wywiązywanie się z zobowiązań finansowych organizacji. Zawsze rozważ wady i zalety udzielania kredytów klientom przed zawarciem umowy.

    Zalety udzielania kredytu klientom
    • Budowanie zaufania wśród klientów: firma oferująca kredyt jest rzetelna, stabilna, godna zaufania i dojrzała; a wszystko to zapewnia wygodę potencjalnemu klientowi.
    • Zwiększ lojalność klientów Zaufanie swoim klientom i oferowanie im kredytów to świetny sposób, aby powiedzieć klientom, jak ważna jest dla Ciebie ich firma i jak bardzo ją doceniasz. Pomagają Ci wzmocnić Twój biznes, więc zapewniasz im opcję kredytu, dzięki czemu mogą elastycznie zarządzać własnym przepływem gotówki, nie tracąc na tym, czego potrzebują. Oferując kredyt, sprawiłeś, że poczuli się tak, jakby w twoich relacjach mniej chodziło o podaż i popyt, a bardziej o zaufanie; ważną częścią współczesnego wyboru dostawców kupujących. Popraw swoją reputację: Przedłużanie kredytów nie jest czymś, na co każda firma może sobie pozwolić. Udzielając kredytów klientom, mówisz klientowi i konkurencji, że masz dobrą kondycję finansową dzięki gotówce i dostępowi do kapitału obrotowego. Zwiększy to reputację Twojej organizacji i Twojego produktu wśród kupujących i całej branży. Zdobądź przewagę nad konkurencją: nie wszystkie firmy udzielają kredytów, więc tylko dając możliwość swoim klientom, dajesz sobie przewagę. Klienci lubią kupować na kredyt, ponieważ daje im to większą kontrolę nad terminem płatności i zapewnia większą elastyczność oraz kontrolę nad przepływem gotówki. Jeśli są między dwoma dostawcami, jest bardzo prawdopodobne, że będą bardziej zainteresowani dostawcą, który zapewnia im taką elastyczność. Popraw swoją reputację: Przedłużanie kredytów nie jest czymś, na co każda firma może sobie pozwolić. Udzielając kredytów klientom, mówisz klientowi i konkurencji, że masz dobrą kondycję finansową dzięki gotówce i dostępowi do kapitału obrotowego. Zwiększy to reputację Twojej organizacji i Twojego produktu wśród kupujących i całej branży. Zwiększ sprzedaż: ze wszystkich powyższych powodów oferowanie kredytów klientom pomoże Ci przyciągnąć więcej potencjalnych klientów i zawrzeć więcej transakcji. Często klienci mniej przejmują się ceną, gdy wiedzą, że mogą kupić teraz i zapłacić później. Dzięki dłuższym terminom płatności i większej sile nabywczej Twoi klienci mają wszystko, czego potrzebują, aby kupić więcej od Ciebie. Ponadto relacje, które nawiążesz z nimi w trakcie tego procesu, dodatkowo zwiększą ich chęć zakupu, a nawet rozpowszechnią informacje o Twojej firmie wśród rówieśników.Wady udzielania kredytu klientom

      Wszystkie te korzyści z udzielania kredytów klientom wydają się całkiem atrakcyjne – i tak właśnie jest. Istnieje jednak kilka zagrożeń związanych z udzielaniem kredytów, o których wszystkie firmy powinny wiedzieć:

      • Klienci płacący z opóźnieniem: większość klientów kupujących na kredyt to świetni klienci, którzy zapłacą Ci na czas; ale może być kilka złych jaj, które mogą powodować problemy w postaci opóźnionej lub zaległej płatności.
      • Wpływ na przepływy pieniężne: kiedy prosisz klientów o zapłatę z góry, wiesz dokładnie, jaki jest Twój dochód każdego miesiąca, ale kiedy sprzedajesz na kredyt, sprawy stają się nieco bardziej skomplikowane. Jak wspomnieliśmy powyżej, większość klientów zapłaci na czas, niektórzy mogą się trochę spóźnić, a niektórzy mogą stać się poważnymi problemami; wszystko to wpłynie na przepływy pieniężne; być może w pozytywny sposób, ale szansa na negatywny wpływ jest również możliwa Popraw swoją reputację: Przedłużanie kredytów nie jest czymś, na co każda firma może sobie pozwolić. Udzielając kredytów klientom, mówisz klientowi i konkurencji, że masz dobrą kondycję finansową dzięki gotówce i dostępowi do kapitału obrotowego. Zwiększy to reputację Twojej organizacji i Twojego produktu wśród kupujących i całej branży. Opłaty windykacyjne : jeśli musisz przekazać fakturę firmie windykacyjnej lub zaangażować prawnika z powodu braku płatności, nie odzyskasz wszystkiego, co jest Ci winne. To przede wszystkim walka z celem przedłużenia kredytu, ale jest to prawdziwy problem tylko wtedy, gdy wiele faktur wymaga w końcu agencji windykacyjnej lub działań prawnych. Dobrze napisana i regularnie weryfikowana polityka kredytowa może pomóc całkowicie uniknąć tego problemu. Musisz skupić się na zarządzaniu należnościami: jeśli zaczniesz sprzedawać na kredyt, będziesz musiał traktować zarządzanie należnościami jako priorytet. Zarządzanie sprzedażą to znacznie więcej niż zwykłe wysyłanie faktur i rejestrowanie płatności. Zrobienie tego właściwie i uniknięcie odpisów na złe długi, sporów dotyczących faktur i opóźnionych płatności zajmuje dużo czasu i energii. Możesz nawet poczuć, że musisz zatrudnić innego pracownika, aby nadążyć za tym wszystkim. Nie zawsze tak jest; istnieje wiele taktyk, narzędzi i prostych dostosowań procesów, które możesz wdrożyć, aby pomóc Ci szybko zbierać faktury bez zatrudniania dodatkowych rąk lub przepuszczania pieniędzy przez szczeliny.Nie uciekaj jeszcze, boisz się przedłużyć kredytu. Chociaż udzielanie kredytu klientowi wiąże się ze znacznym ryzykiem, istnieją proste sposoby jego ograniczenia. Niektóre ze sposobów dokonywania mądrzejszych wyborów dotyczących sprzedaży kredytów to przeprowadzanie kontroli zdolności kredytowej, wymaganie od nowych klientów wypełniania wniosków kredytowych, opracowywanie polityki kredytowej oraz wykorzystywanie najlepszych praktyk i narzędzi do zarządzania należnościami, aby procesy windykacji były szybkie i skuteczne. .

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy