Co zrobić, jeśli Twoja karta kredytowa zostanie sklonowana?

17 lutego 2021

Kroki, które należy podjąć po kradzieży karty kredytowej

Klonowanie kart kredytowych, zwane również „skimmingiem, jest przestępstwem, którego rozpowszechnienie rośnie dzięki postępowi technologicznemu. Sprzęt potrzebny do przejrzenia danych z karty kredytowej jest na tyle mały, że mieści się w kieszeni. Jeśli Twoja karta kredytowa została sklonowana, znajomość swoich praw i możliwości regresu będzie ważna dla odzyskania kredytu.

Ostrzeżenie o oszustwie

Trzy główne biura kredytowe dołączą ostrzeżenie o oszustwie do twojego raportu kredytowego, aby zminimalizować przyszłe oszustwa. Zadzwoń do każdego z trzech głównych biur kredytowych, aby zgłosić sklonowaną kartę. Zadzwoń do Experian pod numer 888-397-3742. Zadzwoń do TransUnion pod numer 800-888-4213. Zadzwoń do Equifax pod numer 800-685-1111. Poproś o powiadomienie o oszustwie w raporcie kredytowym. Dzięki temu wszyscy przyszli wierzyciele, którzy sprawdzą Twój kredyt w jednym z biur kredytowych, zobaczą alert o oszustwie. Wierzyciele będą musieli skontaktować się z Tobą w celu uzyskania zgody przed udzieleniem kredytu w Twoim imieniu.

Ustawa o elektronicznym transferze środków

Klonowanie kart kredytowych podlega ustawie o elektronicznym transferze środków, co chroni Cię przed kradzieżą przed wyłudzeniem. Zgodnie z ustawą na zgłoszenie oszustwa masz 60 dni od daty pierwszego wyciągu z nieautoryzowanej transakcji. Zachowując czujność co miesiąc, aby upewnić się, że każda transakcja na wyciągach z karty kredytowej jest ważna, będziesz w stanie wykryć wszelkie oszukańcze transakcje, zanim osiągną 60-dniowy termin.

Znajdowanie fałszywych transakcji

Sprawdź wszystkie otrzymane wyciągi z kart kredytowych, aby znaleźć fałszywe transakcje. Zakreśl wszystkie oszukańcze transakcje, aby móc je śledzić. Skontaktuj się z każdym wierzycielem za pośrednictwem działu obsługi klienta, aby zakwestionować transakcję, jeśli znajdziesz fałszywe transakcje. Wierzyciel prawdopodobnie zażąda od Ciebie pisemnego oświadczenia o sporze w odniesieniu do wszystkich transakcji, których dotyczy spór. Postępuj zgodnie z instrukcjami otrzymanymi od wierzyciela i wyślij oświadczenia dotyczące sporu do każdego wierzyciela listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.

Złóż raport policyjny

Zadzwoń na policję, aby złożyć raport o przestępstwie. Podaj wszystkie istotne szczegóły dotyczące kradzieży, w tym fałszywych transakcji, które znalazłeś na wyciągach z karty kredytowej. Po otrzymaniu kopii raportu możesz przesłać ją do biur informacji kredytowej, aby w razie potrzeby udowodnić swój status powiadomienia o oszustwie.

Skarga FTC

Odwiedź witrynę Federalnej Komisji Handlu, aby przesłać formularz skargi na kradzież tożsamości. Przekazując FTC te informacje, możesz pomóc śledczym w znalezieniu wzorców działalności przestępczej. Wypełnij wszystkie pola formularza reklamacyjnego na stronie, przechodząc przez każdą ze stron. Dokładnie i wyczerpująco opisz sytuację.

Zachowaj czujność

Kontynuuj uważne monitorowanie wyciągów z kart kredytowych co miesiąc, aby mieć pewność, że złapiesz każdą transakcję. Teraz, gdy Twój kredyt został naruszony, musisz monitorować swoje finanse za pomocą szkła powiększającego, aby nic nie prześlizgnęło się obok Ciebie.

Więcej artykułów

Co się stanie, jeśli wierzyciel nie zdejmie rachunku z raportu kredytowego? →

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy