Co to znaczy, że hotel przyjmuje „odcisk” karty kredytowej?

Category: Naszych Partnerów
17 lutego 2021

„Pobranie odcisku oznacza po prostu zapisanie informacji o karcie w aktach na wypadek dodatkowych opłat.

Wiele lub wszystkie przedstawione tutaj produkty pochodzą od naszych partnerów, którzy nam wynagradzają. Może to mieć wpływ na to, o jakich produktach piszemy oraz gdzie i jak produkt pojawia się na stronie. Nie ma to jednak wpływu na nasze oceny. Nasze opinie są naszymi własnymi.

Podczas meldowania się w hotelu recepcjonista może poinformować Cię, że musi pobrać „odcisk Twojej karty. Czekaj, co?

Pobranie „odcisku oznacza zapisanie danych karty kredytowej w archiwum, aby w przypadku nalotu na minibar, zamówienia obsługi pokoju lub zniszczenia mebli z resztą zespołu hotel mógł obciążyć Twoją kartę kosztami. Jeśli zarezerwowałeś pokój za pomocą karty kredytowej, hotel może po prostu zapytać, czy może użyć tej karty do nadruku. Albo może poprosić Cię o dostarczenie im karty, z której będą mogli korzystać.

Ogólnie rzecz biorąc, nie ma dodatkowego ryzyka związanego z danymi karty kredytowej w przypadku nadruku, a i tak możesz nie mieć wyboru: hotel może po prostu nie dać ci pokoju, chyba że dostarczysz kartę do nadruku.

Co dokładnie zostaje „odciskane?

Termin „odcisk pochodzi z czasów przed zakodowaniem danych kart kredytowych na paskach magnetycznych na odwrocie lub, później, chipami EMV osadzonymi w samej karcie. Wtedy wszystkie ważne informacje o karcie – imię i nazwisko posiadacza karty, numer karty, data ważności – były wytłoczone na karcie wypukłymi literami. (Na niektórych kartach nadal są te wypukłe litery, ale każdego roku jest ich coraz mniej).

Kiedy kupiłeś coś za pomocą karty kredytowej, kupiec włożył kartę do małego mechanicznego urządzenia, położył na nim papierowy formularz sprzedaży, a następnie przesuwał suwak na oba z nich. Informacje z karty zostały fizycznie nadrukowane na papierowej formie pod naciskiem slajdu. Ten papierowy formularz był jedynym zapisem sprzedaży – czytniki kart elektronicznych nie były jeszcze używane. Sprzedaż nie została sfinalizowana, dopóki sprzedawca nie wypełni pozostałej części formularza, nie podpiszesz go i nie wyślesz do banku. Jeśli kupiec wyrzucił formularz, wyglądało to tak, jakby transakcja nigdy się nie wydarzyła.

Hotele pobierały papierowy odcisk karty od przyjeżdżających gości. Jeśli goście wyjeżdżali nie ponosząc żadnych „przypadkowych wydatków, hotel po prostu wyrzucił odcisk (miejmy nadzieję, że najpierw go zniszczą). Technologia dawno się zmieniła, ale terminologia pozostaje: pobranie odcisku oznacza usunięcie informacji o karcie na wypadek, gdyby były potrzebne później.

Czy pozostawienie odcisku jest bezpieczne?

Informacje o karcie kredytowej traktowane jako nadruk muszą być przechowywane zgodnie z branżowymi standardami bezpieczeństwa. Oznacza to, że hotel nie może po prostu zapisać tego na kartce papieru w recepcji. W czasach formularzy papierowych nadruki musiały być przechowywane w bezpiecznym miejscu z ograniczonym dostępem. W dzisiejszych czasach wszystko to jest elektroniczne i nie ma papierowych formularzy do śledzenia.

Kiedy hotel pobiera dziś odcisk, zwykle zdarza się, że hotel przesyła kartę do sieci płatniczej, aby upewnić się, że jest ważna, a następnie wstępnie autoryzuje transakcję na pewną nominalną kwotę – może 1 USD, może 100 USD. Jeśli zalogujesz się na swoje konto, zobaczysz je tam jako oczekującą opłatę. To odpowiednik włożenia odcisku do sejfu.

Jeśli pojawią się dodatkowe opłaty, hotel zmieni autoryzowaną transakcję na odpowiednią kwotę i przekaże ją – odpowiednik wysłania papierowego odcinka do banku. Jeśli nie poniesiesz żadnych opłat, hotel niczego nie prześle, a oczekująca transakcja zostanie usunięta. Poślizg zostaje zniszczony.

Zatem zabezpieczenie nadruku jest zasadniczo takie samo, jak w przypadku zwykłej transakcji. Oddaj swoją kartę, mając pewność, że nie zostanie ona obciążona, chyba że nie możesz pozostać poza minibarem.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy