Co to jest MoneyLion i jak zarabia pieniądze?

Category: Jpmorgan Chase
17 lutego 2021

MoneyLion to pięcioletnia prywatna firma fintech, która oferuje konsumentom pożyczki, doradztwo finansowe i usługi inwestycyjne. Założony w 2013 roku rynek docelowy MoneyLion to 70% amerykańskich konsumentów, grupa, która ma średnio mniej niż 2000 USD oszczędności. Celem firmy jest optymalizacja zarządzania pieniędzmi konsumentów i oszczędności przy jednoczesnym zwiększeniu ich kredytu. Według raportu firmy opublikowanego w marcu 2018 r. Ponad 93% członków MoneyLion Plus to inwestorzy po raz pierwszy.

Firma zarabia większość swoich pieniędzy na działalności pożyczkowej, generowaniu leadów od użytkowników w swojej witrynie oraz nowo uruchomionej usłudze miesięcznej subskrypcji. Osoby, które korzystają z usług MoneyLion, zaczynają jako odwiedzający, decydując się na korzystanie z platformy za darmo lub kupowanie jej usług premium poprzez członkostwo premium i wnioski o pożyczkę.

Założenie MoneyLion

Firma została założona w Nowym Jorku przez zespół specjalistów technicznych i finansistów, którzy opracowali firmową analizę i technologię uczenia maszynowego, aby oferować indywidualne porady na podstawie ich wzorców wydatków. MoneyLion oferuje również konsumentom dostęp do niewielkich pożyczek, aby pomóc im zarządzać zmiennymi miesięcznymi dochodami i wydatkami. Klienci otrzymują punkty w ramach programu nagród za takie czynności, jak podłączenie konta bankowego lub utrzymywanie niskiego poziomu wykorzystania kredytu. System MoneyLion naśladuje programy kart kredytowych zapewniających punkty, takie jak Chase Ultimate Rewards lub Amex Membership Rewards.

Założyciele i wspierający

Na czele MoneyLion stoi współzałożyciel i dyrektor generalny Diwakar Choubey, który wcześniej pracował na Wall Street, gdzie zajmował wysokie stanowiska w firmach takich jak Goldman Sachs, Citadel i Barclays Capital. Chief Information Officer Pratyush Tiwari i Chief Technology Officer Chee Mun Foong są również współzałożycielami. Chcąc rozszerzyć usługi bankowości konsumenckiej za pośrednictwem telefonu komórkowego, MoneyLion zatrudnił niedawno weterana branży finansowej Jona Stevensona, byłego szefa inwestycji alternatywnych w Stifel Financial, jako szef działu bankowości i zarządzania majątkiem, zgodnie z niedawnym ogłoszeniem.

Firma ma cztery biura na całym świecie, w tym siedzibę na Manhattanie, San Francisco, Salt Lake City i Kuala Lumpur w Malezji.

Firma zebrała cztery rundy finansowania na łączną kwotę 67,5 miliona dolarów, przy czym ostatnia runda serii B przyniosła 42 miliony dolarów 4 stycznia 2018 roku na TechCrunch. Edison Partners był głównym inwestorem, zwiększając łączną kwotę inwestycji do 27 milionów dolarów. Inni wspierający to Fintech Collective, Grupo Sura, Greenspring Associates i Sanhua Capital.

Fundusze te były kluczowe, aby pomóc MoneyLion konkurować w obliczu rosnącej armii dużych i małych konkurentów z branży fintech. Nie jest jasne, czy firma osiąga zysk, ani jaka jest jej szacunkowa wartość rynkowa.

Krytycy MoneyLion

Z pewnością nie wszyscy konsumenci są zadowoleni z MoneyLion. Platforma ma 4 gwiazdki na TrustPilot, popularnej witrynie z recenzjami konsumentów, strony z negatywnymi recenzjami krytykują firmę za słabą obsługę klienta, wolniejsze niż obiecane transfery środków i inne problemy z kontem.

Pomimo tych skarg wzrost platformy był szybki.

Pożyczki są głównym motorem dochodów

Większość przychodów MoneyLion pochodzi z działalności pożyczkowej, która do tej pory udzieliła ponad 200 000 pożyczek na stronie internetowej firmy. Według firmy, do połowy lutego 2018 r. Jej platforma mobilna osiągnęła 2 miliony klientów. W marcowym wywiadzie dla LendAcademy, dyrektor generalny Choubey wskazał, że 2,2 mln osób pobrało aplikację MobileLion, a 1,3 mln połączyło ją z kontem bankowym. Zgodnie z ogłoszeniem firmy w październiku, firma zgromadziła 3 miliony członków.

Szybkie pożyczki

Oprócz dostarczania narzędzi do śledzenia wydatków, oszczędności i zarządzania kredytem, ​​firma rozszerza swoją franczyzę fintech, oferując tańsze pożyczki i usługi inwestycyjne w ramach subskrypcji MoneyLion Plus. Ta usługa oferuje pożyczki do 500 $ z roczną stopą oprocentowania 5,99% lub niższą bez sprawdzania zdolności kredytowej, płatne przez 12 miesięcy. Firma jest w stanie zaoferować niskie stawki, wykorzystując rachunki maklerskie jako zabezpieczenie, a pożyczki mogą zostać sfinansowane w ciągu 15 sekund od złożenia wniosku, zgodnie z MoneyLion.

Usługa subskrypcji MoneyLion Plus

Uruchomiony w grudniu 2017 r. MoneyLion Plus łączy inwestowanie, pożyczanie i sprawdzanie kont w ramach jednego członkostwa opartego na subskrypcji. MoneyLion automatycznie pobiera 79 USD z konta konsumenta miesięcznie, wpłacając 50 USD na ich rachunki inwestycyjne i pobierając 29 USD jako miesięczną opłatę. Użytkownicy otrzymują zwrot gotówki w wysokości 1 USD za każde codzienne logowanie, co oznacza, że ​​użytkownicy, którzy pamiętają o codziennym logowaniu się i przewijaniu kilku ekranów, zasadniczo otrzymują usługę za darmo. Jego zarządzany rachunek inwestycyjny przenosi zaoszczędzone pieniądze do portfela funduszy ETF i nie pobiera opłat za zarządzanie.

Usługa pozyskiwania potencjalnych klientów

Startup uzyskuje również dochody ze swojej działalności w zakresie generowania leadów, dzięki czemu poleca inne oferty usług finansowych konsumentom, którzy mogą z nich skorzystać, zgodnie z TechCrunch. Partnerzy obejmują powiązane firmy, takie jak firmy monitorujące kredyty. MoneyLion ma również umowy sponsorskie z takimi organizacjami jak NASCAR.

Konkurenci

MoneyLion walczy z rosnącą liczbą platform fintech przeznaczonych dla konsumentów, w tym z firmami zajmującymi się finansami cyfrowymi LearnVest, Betterment i Intuit. W międzyczasie, gdy nowe start-upy technologiczne wstrząsają tradycyjnym sektorem bankowym, starsi gracze przechodzą do defensywy. Na przykład w sierpniu JPMorgan Chase uruchomił bezpłatną aplikację „You Invest skierowaną do klientów z pokolenia Milenialsów, którzy handlują na swoich urządzeniach mobilnych. Inni uznani liderzy w branży poszli w podobny sposób, a firmy takie jak Fidelity Investments i Vanguard Group obniżyły część swoich opłat do zera w przeliczeniu na Biz Journals.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy